Siekiama, kad rombo simbolis būtų įtrauktas į Kelių eismo taisykles

Kauno gatvėse išpiešti rombai sukėlė tikrą diskusijų audrą – vieni palaikė Kauno savivaldybės idėją, kiti teigė, kad jie klaidina vairuotojus, mat ne vienas tokį ženklinimą supainioja su pagrindinį kelią žyminčiu ženklu. Laikinosios sostinės atstovai tikina, kad naujiena pasiteisino su kaupu bei siūlo tokį kelių ženklinimą visai Lietuvai.

Kauno apskrities Kelių policijos valdybos duomenimis, per pastaruosius 3 mėnesius, nuo rugsėjo 1 iki lapkričio 30 dienos, Kaune esančiose pėsčiųjų perėjose eismo įvykių, kurių metu buvo sužaloti pėstieji, sumažėjo 37 proc. lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2017 m. 

„Per šį laikotarpį pernai užfiksuoti 37 eismo įvykiai, šįmet – 23. O iš jų tik 3 nelaimės įvyko pėsčiųjų perėjose, kurios pažymėtos specialiuoju rombo simboliu“, – teigia Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.

Siūlo įtraukti į KET

Kol kas rombo simbolis nėra reglamentuotas Kelių eismo taisyklėse, tačiau analogiškas simbolis, anglų kalboje vadinamas deimantu (diamond), daugelyje pasaulio šalių naudojamas kaip įspėjamasis simbolis. 

„Sėkminga patirtimi reikia dalintis. Todėl matydami už save kalbančius rezultatus siūlome šį žymėjimą įtraukti į Kelių eismo taisykles. Tai galėtų paskatinti pasiteisinusius rombus naudoti ir kitus šalies miestus“, – tvirtina V. Šiliauskas. 

„Mes pritariame visoms priemonėms, kurios mažina avaringumą. Ši – viena iš jų“, – DELFI kalba Kauno apskrities VPK Kelių policijos vadovas Ramūnas Kemzūra.

Padeda pėstiesiems

Prieš pėsčiųjų perėjas ženklinami du rombo formos simboliai, kurių tolimesnis yra ženklinamas 30 metrų prieš pėsčiųjų perėja atstumu.

Toks atstumas atitinka automobilio stabdymo kelią, įskaitant vairuotojo reakcijos laiką, automobiliui važiuojant 50 kilometrų per valandą greičiu.

Pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjoje, turėtų įsitikinti, kad artėjantis automobilis dar nėra įvažiavęs į rombo simboliais pažymėtą kelio atkarpą, arba automobilis esantis jau šioje zonoje akivaizdžiai mažina greitį ir yra pasirengęs praleisti pėsčiąjį.

Minėtas simbolis taip pat iš anksto įspėja vairuotoją apie artėjimą prie pėsčiųjų perėjos, parodo automobilio stabdymo kelią prieš perėją.

Per pora pastarųjų metų Kauno pėsčiųjų perėjose įrengta 100 pėsčiųjų saugumo salelių, specialus kryptinis apšvietimas įrengtas daugiau nei 500 pėsčiųjų perėjų.

Planuojama, kad iki šių metų pabaigos kryptiniu apšvietimu bus apšviesta daugiau nei 90 proc. nereguliuojamų Kauno miesto pėsčiųjų perėjų.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode